Uitvaartverzekering?

De uitvaartvereniging "En Hij Stierf" is geen verzekering je betaald n.l. geen premie maar contributie. De contributie en de ledenkorting is per uitvaartvereniging verschillend. De ledenkorting is een bedrag dat verrekend wordt met de kosten van een uitvaart. De hoogte van het bedrag is niet genoeg om deze kosten te dekken.

Wil je je nabestaanden niet opzadelen met extra kosten, dan zoek je naar een oplossing.

Zelf sparen

Het meest voordelige is elke maand een bedragje opzij te zetten. Zo spaar je een mooi bedrag bijelkaar. Heb je die mogelijkheid niet of heb je daar geen zin in, dan is het afsluiten van een aanvullende verzekering een mooie optie.

Kapitaalverzekering

Sluit je een verzekering af, kies dan voor een kapitaalverzekering. Deze keert bij overlijden een bedrag aan geld uit.

Naturaverzekering

Je hebt ook natura polissen. Deze verzekeringen keren geen geld uit maar leveren zelf de diensten voor de uitvaart. Zij hebben hiervoor hun eigen tarieven en leveranciers. Een verzekering in natura staat lang niet altijd toe dat de uitvaart door een uitvaartvereniging wordt gedaan. Wees hier dus voorzichtig mee. Zo voorkom je teleurstellingen.